pic

Strategie & merkconcept,
JP van den Bent

Met ruim 2500 medewerkers en 170 locaties ondersteunt JP van den Bent haar cliënten bij de invulling van hun dagelijkse leven. Het is één van de grootste zorginstelling van Nederland, maar weinig mensen kennen hen. En dat willen ze graag zo houden. 

De vraag

Bij JP van den Bent vinden ze naamsbekendheid niet belangrijk. Dat hun verhaal en mentaliteit beter zichtbaar wordt voor de wereld, daar hechten ze wel waarde aan. Aan Human Safari is gevraagd om de essentie van het merk te ‘grijpen’ en een passend merkconcept te ontwikkelen.

De opdracht

“Wat we vandaag nog niet in huis hebben, kan morgen heel gewoon zijn”. Vanuit deze gedachte hebben we een merkconcept ontwikkeld waarin de thema’s ‘diversiteit’ en ‘normalisatie van de maatschappij’ centraal staan. We hebben vorm en inhoud gegeven aan de idealen en waarden van JP van den Bent.

jp vd bent live - fotografie medea huisman
Mensen vormen het verhaal van JP van den Bent

Cliënten, verwanten, verwijzers en medewerkers. Iedereen heeft zijn of haar verhaal. Soms is er vreugde, soms verdriet, maar iedereen heeft een verhaal dat ertoe doet.

jp-van-den-bent-verhaal-1
jp-van-den-bent-verhaal-2
jp-van-den-bent-verhaal-3
Nieuwe website

We hebben deze verhalen in beeld gebracht in video en fotografie. Deze verhalen gaan over emoties, bijzondere gebeurtenissen en leuke anekdotes. Hiermee willen we de diversiteit van mensen tonen en overbrengen dat JP van den Bent er voor iedereen is. De verhalen hebben naast praktische informatie een belangrijke functie op de geheel nieuw ontwikkelde website. 

jp-van-den-bent-case-1
jp-van-den-bent-case-2
jp-van-den-bent-case-3
jp-van-den-bent-case-4

Share this project:
Share on Pinterest