pic

Strategie, interactie & design Erfgoedhuis Zuid-Holland

Erfgoedhuis Zuid-Holland zet zich in voor het behouden, benutten en beleven van het cultureel erfgoed van Zuid-Holland. Dit doen zij niet alleen. Overal in onze provincie zetten mensen zich in om erfgoed te bewaren, te beschermen en te ontsluiten.

De vraag

Erfgoedhuis ZH bestaat uit een ingewikkelde structuur voor de buitenwereld. Vanuit de doelgroepen en de interne organisatie is er behoefte aan meer eenvoud, overzicht en eenheid in het merk. Aan Human safari is gevraagd om eenheid te creëren in het merk en dit uit te rollen in online- en print media.

De opdracht

Voor Erfgoedhuis Zuid-Holland hebben we een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld dat meer recht doet aan het diverse karakter van het erfgoedveld en haar mensen. Daarnaast hebben we een nieuwe huisstijl voor digitaal en print media vervaardigd, de nieuwe website ontwikkeld en portret- en sfeerfotografie gemaakt.

meisjeshuis-erfgoedhuis-zuid-holland
Communicatie: gericht op erfgoed en de mensen werkzaam in het erfgoedveld.

In de communicatie staan mensen centraal. Fotografie is persoonlijk: altijd zijn er mensen in beeld, met een frisse, natuurlijke, lichte sfeer. Erfgoedhuis hanteert een warme, toegankelijke tone of voice. Geen jargon, maar informatie die op een toegankelijke en no-nonsense manier wordt gebracht.

erfgoedhuis-humansafari-1
erfgoedhuis-humansafari-2
erfgoedhuis-humansafari-3
erfgoedhuis-humansafari-4
Merkconcept & website

Erfgoedhuis is neutraal en staat in dienst van het erfgoed in Zuid-Holland en alle mensen die zich daar elke dag voor inzetten. Ze zijn daarin zoveel mogelijk onafhankelijk en willen iedereen op een eerlijke en goede manier ondersteunen. De doelgroep is zeer divers: van ambtenaren tot vrijwilligers, van docenten tot burgers. Daarom is het belangrijk dat een brede groep de informatie kan vinden die hij of zij nodig heeft. 

erfgoedhuis-logo
erfgoedhuis-website-1
erfgoedhuis-website-2
Het stijlconcept

Vanuit de kernboodschap van Erfgoedhuis ZH hebben we een stijlconcept gemaakt, dat het merk een uniek gezicht geeft en ‘erfgoed’, ‘verbondenheid’ en ‘mensen’ centraal zet.

erfgoedhuis-website-3
erfgoedhuis-website-4

Share this project:
Share on Pinterest